קצה מסילת הברזל הבריטית הצרה
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
(שם:קצה מסילת הברזל הבריטית הצרה. תיאור:ליד גבעת כח יצא קו רכבת שהתפצל מהמסילה המזרחית אל א-לובן במלחמת העולם הראשונה. רוחב הקו היה 76.2ס"מ בל) |
|||
(2 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 8: | שורה 8: | ||
אבני המחצבות שימשו גם לבניית נמל אשדוד שאבניו הובלו מכאן ברכבות, והפס יצא משימוש עם סגירת המחצבות בשנות ה60. | אבני המחצבות שימשו גם לבניית נמל אשדוד שאבניו הובלו מכאן ברכבות, והפס יצא משימוש עם סגירת המחצבות בשנות ה60. | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | היום לא נשאר הרבה לראות מלבד הר הזבל | |
- | + | ||
- | + | ||
24/8/15: אין קשר של מסילה זו למסילה לכפר א-לובן (שהייתה שלוחה דרומית יותר). זו הייתה מסילה של המחצבה. | 24/8/15: אין קשר של מסילה זו למסילה לכפר א-לובן (שהייתה שלוחה דרומית יותר). זו הייתה מסילה של המחצבה. | ||
+ | |images=2017.01.28-155449.381.android.jpg | ||
+ | |Accessibility= | ||
|PointType=גבעה | |PointType=גבעה | ||
- | |Contributors=עמית הורן, ראובן כהן0000, דני גר | + | |Contributors=עמית הורן, ראובן כהן0000, דני גר, גואיב |
|csrc=SZ17 | |csrc=SZ17 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=1/28/2017 12:59:40 |
|WinId=634762307123445120 | |WinId=634762307123445120 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
- | |||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
- | |||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 12:59, 28 בינואר 2017
תקציר
ליד גבעת כח יצא קו רכבת שהתפצל מהמסילה המזרחית אל א-לובן במלחמת העולם הראשונה. רוחב הקו היה 76.2ס"מ בלבד. לאחר כיבוש הארץ בידי הבריטים הם הרחיבו את רוחב מסילת הרכבת המזרחית מ105ס"מ ל143.5ס"מ, אך את המסילה הזו הם לא הרחיבו ואף המשיכו להשתמש בה עד נקודה זו בכדי להוביל אבני מהמחצבות שבמקום, היכן שהמטווח, אל הקו הראשי של המסילה המזרחית.
אבני המחצבות שימשו גם לבניית נמל אשדוד שאבניו הובלו מכאן ברכבות, והפס יצא משימוש עם סגירת המחצבות בשנות ה60.
היום לא נשאר הרבה לראות מלבד הר הזבל
24/8/15: אין קשר של מסילה זו למסילה לכפר א-לובן (שהייתה שלוחה דרומית יותר). זו הייתה מסילה של המחצבה.
הרחבה
סיווג: גבעה
נגישות:
מקור:עמית הורן, ראובן כהן0000, דני גר, גואיב
תאריך עדכון: 1/28/2017 12:59:40
קישורים חיצוניים