תחנת בר גיורא
מתוך עמוד ענן
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.07388472557068 |
- | |Lat=31. | + | |Lat=31.747707215552577 |
- | |Height= | + | |Height=410 |
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
|Name=תחנת בר גיורא | |Name=תחנת בר גיורא | ||
- | |Description= | + | |Description=מבני התחנה נמצאים משני צידי המסילה כאשר המבנה המרכזי נמצא מדרום לה. |
- | ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למסילה, מספר מבנים תורכיים, שני פילבוקסים להגנת התחנה מהכפרים העוינים שסביב שנוספו במאורעות 1936-39 ועד בערך 2010 ניתן היה להבחין במערכת ניתוב פסים בריטית. לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנה לדודי הקיטור | + | עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים. |
+ | |||
+ | ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למסילה, מספר מבנים תורכיים, שני פילבוקסים להגנת התחנה מהכפרים העוינים שסביב שנוספו במאורעות 1936-39 ועד בערך 2010 ניתן היה להבחין במערכת ניתוב פסים בריטית. לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנה לדודי הקיטור וכן מבני שירותים עם "בול פגיעה" היסטורי שחלקם נמצאים מדרום למבנה המרכזי. | ||
במרחק קצר מן הגשר יש מעבר להולכי רגל מעל נחל שורק. כשמגיעים מנחל קטלב יש לעבור מתחת לגשר האבן של פסי הרכבת ולפנות ימינה כחמישים מטר. | במרחק קצר מן הגשר יש מעבר להולכי רגל מעל נחל שורק. כשמגיעים מנחל קטלב יש לעבור מתחת לגשר האבן של פסי הרכבת ולפנות ימינה כחמישים מטר. | ||
שורה 14: | שורה 16: | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
|Contributors=עמית הורן, אידוב, יואב רופא, ערן אהרון, היסטוריה על המפה, Marikriber, פשי פז-טל, סלו147, אלדד52, Alexta88 | |Contributors=עמית הורן, אידוב, יואב רופא, ערן אהרון, היסטוריה על המפה, Marikriber, פשי פז-טל, סלו147, אלדד52, Alexta88 | ||
- | |csrc= | + | |csrc=SZ19 |
- | |LastUpdate=5/ | + | |LastUpdate=5/3/2017 08:35:45 |
|WinId=633527571018996859 | |WinId=633527571018996859 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 08:35, 3 במאי 2017
תקציר
מבני התחנה נמצאים משני צידי המסילה כאשר המבנה המרכזי נמצא מדרום לה.
עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים.
ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למסילה, מספר מבנים תורכיים, שני פילבוקסים להגנת התחנה מהכפרים העוינים שסביב שנוספו במאורעות 1936-39 ועד בערך 2010 ניתן היה להבחין במערכת ניתוב פסים בריטית. לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנה לדודי הקיטור וכן מבני שירותים עם "בול פגיעה" היסטורי שחלקם נמצאים מדרום למבנה המרכזי.
במרחק קצר מן הגשר יש מעבר להולכי רגל מעל נחל שורק. כשמגיעים מנחל קטלב יש לעבור מתחת לגשר האבן של פסי הרכבת ולפנות ימינה כחמישים מטר.
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: רכב פרטי
מקור:עמית הורן, אידוב, יואב רופא, ערן אהרון, היסטוריה על המפה, Marikriber, פשי פז-טל, סלו147, אלדד52, Alexta88
תאריך עדכון: 5/3/2017 08:35:45
קישורים חיצוניים