ח'רבת נצר אלדין (בית מעון התלמודית)
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
(דף חדש: {{Point |Lon=35.53285855719582 |Lat=32.784609625697854 |Height=-102 |MeasuredByGPS=No |Name=ח'רבת נצר אלדין (בית מעון התלמודית) |Description=חורבה המז...) |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
|Name=ח'רבת נצר אלדין (בית מעון התלמודית) | |Name=ח'רבת נצר אלדין (בית מעון התלמודית) | ||
- | |Description=חורבה המזוהה לפי מיקומה באופן די ודאי עם העיירה הגדולה בית מעון, הנזכרת עשרות פעמים בספרות חז"ל במיקום זה בדיוק מעל טבריה. נזכרת גם אצל יוסף בן מתתיהו אשר מתאר את המרחק המדויק מעל טבריה. המשיכה להתקיים כיישוב יהודי עוד במאה ה- 14 על פי עדותו של אשתורי הפרחי. ישבה על הדרך העולה מטבריה לציפורי, שהמשיכה דרך בקעת יבנאל-כפר שובתי-משכנה-ציפורי. | + | |Description=חורבה המזוהה לפי מיקומה באופן די ודאי עם העיירה הגדולה בית מעון, הנזכרת עשרות פעמים בספרות חז"ל במיקום זה בדיוק מעל טבריה. נזכרת גם אצל יוסף בן מתתיהו אשר מתאר את המרחק המדויק מעל טבריה. המשיכה להתקיים כיישוב יהודי עוד במאה ה- 14 על פי עדותו של אשתורי הפרחי. ישבה על הדרך העולה מטבריה לציפורי, שהמשיכה דרך בקעת יבנאל-כפר שובתי-משכנה-ציפורי. בית מעון נזכרת גם בשל חכמיה (יוסי מעונאיה ואחרים), בשל משמר הכוהנים חופה שישב בה לאחר החורבן, ובשל פעילותו הענפה של האמורא רבי יוחנן בבית הכנסת במקום (כנישתא דמעון). בשל סמיכותה לטבריה מובאת לא אחת במדרש ובירושלמי כדוגמא ליחס שבין מקומות סמוכים זה לזה. |
|PointType=חורבה | |PointType=חורבה | ||
|Contributors=אסף י-ם | |Contributors=אסף י-ם | ||
|csrc=IZ14 | |csrc=IZ14 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=3/13/2020 13:35:40 |
|WinId=637007026882382785 | |WinId=637007026882382785 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= |
גרסה אחרונה מתאריך 13:35, 13 במרץ 2020
תקציר
חורבה המזוהה לפי מיקומה באופן די ודאי עם העיירה הגדולה בית מעון, הנזכרת עשרות פעמים בספרות חז"ל במיקום זה בדיוק מעל טבריה. נזכרת גם אצל יוסף בן מתתיהו אשר מתאר את המרחק המדויק מעל טבריה. המשיכה להתקיים כיישוב יהודי עוד במאה ה- 14 על פי עדותו של אשתורי הפרחי. ישבה על הדרך העולה מטבריה לציפורי, שהמשיכה דרך בקעת יבנאל-כפר שובתי-משכנה-ציפורי. בית מעון נזכרת גם בשל חכמיה (יוסי מעונאיה ואחרים), בשל משמר הכוהנים חופה שישב בה לאחר החורבן, ובשל פעילותו הענפה של האמורא רבי יוחנן בבית הכנסת במקום (כנישתא דמעון). בשל סמיכותה לטבריה מובאת לא אחת במדרש ובירושלמי כדוגמא ליחס שבין מקומות סמוכים זה לזה.
הרחבה
סיווג: חורבה
נגישות:
מקור:אסף י-ם
תאריך עדכון: 3/13/2020 13:35:40
קישורים חיצוניים