קצה מסילת הברזל הבריטית הצרה
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
(דף חדש: {{Point |Lon=34.95515577181038 |Lat=32.02118556076016 |Height=86 |MeasuredByGPS=No |Name=קצה מסילת הברזל הבריטית הצרה |Description=ליד גבעת כח יצא ק...) |
|||
שורה 6: | שורה 6: | ||
|Name=קצה מסילת הברזל הבריטית הצרה | |Name=קצה מסילת הברזל הבריטית הצרה | ||
|Description=ליד גבעת כח יצא קו רכבת שהתפצל מהמסילה המזרחית אל א-לובן במלחמת העולם הראשונה. רוחב הקו היה 76.2ס"מ בלבד. לאחר כיבוש הארץ בידי הבריטים הם הרחיבו את רוחב מסילת הרכבת המזרחית מ105ס"מ ל143.5ס"מ, אך את המסילה הזו הם לא הרחיבו ואף המשיכו להשתמש בה עד נקודה זו בכדי להוביל אבני מהמחצבות שבמקום, היכן שהמטווח, אל הקו הראשי של המסילה המזרחית. | |Description=ליד גבעת כח יצא קו רכבת שהתפצל מהמסילה המזרחית אל א-לובן במלחמת העולם הראשונה. רוחב הקו היה 76.2ס"מ בלבד. לאחר כיבוש הארץ בידי הבריטים הם הרחיבו את רוחב מסילת הרכבת המזרחית מ105ס"מ ל143.5ס"מ, אך את המסילה הזו הם לא הרחיבו ואף המשיכו להשתמש בה עד נקודה זו בכדי להוביל אבני מהמחצבות שבמקום, היכן שהמטווח, אל הקו הראשי של המסילה המזרחית. | ||
- | + | ||
+ | אבני המחצבות שימשו גם לבניית נמל אשדוד שאבניו הובלו מכאן ברכבות, והפס יצא משימוש עם סגירת המחצבות בשנות ה60. | ||
|Contributors=עמית הורן | |Contributors=עמית הורן | ||
|csrc=SZ17 | |csrc=SZ17 | ||
- | |LastUpdate=6/25/2012 14: | + | |LastUpdate=6/25/2012 14:29:02 |
|WinId=634762307123445120 | |WinId=634762307123445120 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= |
גרסה מתאריך 14:29, 25 ביוני 2012
תקציר
ליד גבעת כח יצא קו רכבת שהתפצל מהמסילה המזרחית אל א-לובן במלחמת העולם הראשונה. רוחב הקו היה 76.2ס"מ בלבד. לאחר כיבוש הארץ בידי הבריטים הם הרחיבו את רוחב מסילת הרכבת המזרחית מ105ס"מ ל143.5ס"מ, אך את המסילה הזו הם לא הרחיבו ואף המשיכו להשתמש בה עד נקודה זו בכדי להוביל אבני מהמחצבות שבמקום, היכן שהמטווח, אל הקו הראשי של המסילה המזרחית.
אבני המחצבות שימשו גם לבניית נמל אשדוד שאבניו הובלו מכאן ברכבות, והפס יצא משימוש עם סגירת המחצבות בשנות ה60.
הרחבה
סיווג:
נגישות:
מקור:עמית הורן
תאריך עדכון: 6/25/2012 14:29:02
קישורים חיצוניים
[[קטגוריה:{{{PointType}}}]]