מוזיאון רכבת ישראל
מתוך עמוד ענן
מ |
(שם:מוזיאון רכבת ישראל. תיאור:האגף החדש מצפון למסילות הברזל המעבר אליו על גשר עלי להולכי רגל נמצא בתחנת הרכבת הישנה חיפה מזרח 17/08/2022 מוזיאו) |
||
(גרסת ביניים אחת אינה מוצגת) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.006517121616 |
- | |Lat=32. | + | |Lat=32.811368949584 |
|Height=3 | |Height=3 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
|Name=מוזיאון רכבת ישראל | |Name=מוזיאון רכבת ישראל | ||
|Description=האגף החדש מצפון למסילות הברזל המעבר אליו על גשר עלי להולכי רגל | |Description=האגף החדש מצפון למסילות הברזל המעבר אליו על גשר עלי להולכי רגל | ||
נמצא בתחנת הרכבת הישנה חיפה מזרח | נמצא בתחנת הרכבת הישנה חיפה מזרח | ||
+ | |||
+ | 17/08/2022 | ||
+ | מוזיאון נחמד מאוד שווה ביקור | ||
+ | |images=DSC 7062.jpg,2022-08-17T12_14_57.2674976235.jpg,2022-08-17T12_15_08.905984545595.jpg | ||
+ | |Accessibility=הכל | ||
+ | |PointType=אתר היסטורי | ||
+ | |Contributors=99kobiz, היסטוריה על המפה, Amir.baer | ||
+ | |csrc=mobile | ||
+ | |LastUpdate=8/17/2022 09:12:03 | ||
+ | |WinId=634427660419750206 | ||
|LongDescription=מוזיאון הרכבת שוכן בתוך מתחם ששימש לפני עשרות שנים את נקודת יציאה של רכבת העמק, מסילת רכבת שפעלה בין חיפה לדמשק, תוך מעבר בצמח. הכינוי רכבת העמק אינו היה שם רשמי של הקו, אך היה נהוג בפי המקומיים שעשו שימוש באותה רצועת תחנות ביניים ברחבי צפון הארץ. | |LongDescription=מוזיאון הרכבת שוכן בתוך מתחם ששימש לפני עשרות שנים את נקודת יציאה של רכבת העמק, מסילת רכבת שפעלה בין חיפה לדמשק, תוך מעבר בצמח. הכינוי רכבת העמק אינו היה שם רשמי של הקו, אך היה נהוג בפי המקומיים שעשו שימוש באותה רצועת תחנות ביניים ברחבי צפון הארץ. | ||
שורה 13: | שורה 23: | ||
מוזיאון הרכבת הוקם בשנת 1983, זאת ביוזמת כלכלן רכבת ישראל בתקופתו מר אילן פלקוב, ביצוע היוזמה היה בשיתוף מלא מול רכבת ישראל. עד לשנת 2000, היה מאוכסן הציוד בסמוך למוסך הקטרים הותיק , שלידו ביתנים שונים המכילים את הציוד ה"קטן" יותר ושאר הפריטים שנאספו במהלך השנים. | מוזיאון הרכבת הוקם בשנת 1983, זאת ביוזמת כלכלן רכבת ישראל בתקופתו מר אילן פלקוב, ביצוע היוזמה היה בשיתוף מלא מול רכבת ישראל. עד לשנת 2000, היה מאוכסן הציוד בסמוך למוסך הקטרים הותיק , שלידו ביתנים שונים המכילים את הציוד ה"קטן" יותר ושאר הפריטים שנאספו במהלך השנים. | ||
- | בשנת 2000 הועברו הכלים הכבדים (הקרונות והקטרים) למתחם חדש בשטח התחנה, אשר כולל בתחומו גם את מוסך הקטרים ששופץ לשם מטרה זו. | + | בשנת 2000 הועברו הכלים הכבדים (הקרונות והקטרים) למתחם חדש בשטח התחנה, אשר כולל בתחומו גם את מוסך הקטרים ששופץ לשם מטרה זו. |
- | + | |ExtLinks=http://www.mapah.co.il/?p | |
- | + | ||
- | + | ||
- | |ExtLinks=http://www.mapah.co.il/?p | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 09:12, 17 באוגוסט 2022
תקציר
האגף החדש מצפון למסילות הברזל המעבר אליו על גשר עלי להולכי רגל נמצא בתחנת הרכבת הישנה חיפה מזרח
17/08/2022
מוזיאון נחמד מאוד שווה ביקור
הרחבה
מוזיאון הרכבת שוכן בתוך מתחם ששימש לפני עשרות שנים את נקודת יציאה של רכבת העמק, מסילת רכבת שפעלה בין חיפה לדמשק, תוך מעבר בצמח. הכינוי רכבת העמק אינו היה שם רשמי של הקו, אך היה נהוג בפי המקומיים שעשו שימוש באותה רצועת תחנות ביניים ברחבי צפון הארץ.
כיום קרויה התחנה בה שוכן המוזיאון "תחנת חיפה מזרח" , אשר למעשה אינה פעילה מבחינה ציבורית אלא משמשת בעיקר לעבודות מנהלתיות של רכבת ישראל ולאכסון ציוד כזה ואחר.
מוזיאון הרכבת הוקם בשנת 1983, זאת ביוזמת כלכלן רכבת ישראל בתקופתו מר אילן פלקוב, ביצוע היוזמה היה בשיתוף מלא מול רכבת ישראל. עד לשנת 2000, היה מאוכסן הציוד בסמוך למוסך הקטרים הותיק , שלידו ביתנים שונים המכילים את הציוד ה"קטן" יותר ושאר הפריטים שנאספו במהלך השנים.
בשנת 2000 הועברו הכלים הכבדים (הקרונות והקטרים) למתחם חדש בשטח התחנה, אשר כולל בתחומו גם את מוסך הקטרים ששופץ לשם מטרה זו.
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: הכל
מקור:99kobiz, היסטוריה על המפה, Amir.baer
תאריך עדכון: 8/17/2022 09:12:03
קישורים חיצוניים