פנייה למחצבת בית אלפא ולבריכת ג'ופה

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(שם:כאן היה אמור להתחיל כביש אייזנהאור. תיאור:על מנת להתגבר על בעיה הגבול העויין, החליטו בראשית שנות ה-50' לסלול כביש תחליפי,מערבי יותר. התחי)
(שם:פנייה למחצבת בית אלפא ולבריכת ג'ופה. תיאור:על מנת להתגבר על בעיה הגבול העויין, החליטו בראשית שנות ה-50' לסלול כביש תחליפי,מערבי יותר. התח)
 
(2 גרסאות ביניים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:
|Lat=32.533220344516
|Lat=32.533220344516
|Height=-86
|Height=-86
-
|MeasuredByGPS=No
+
|MeasuredByGPS=Yes
-
|Name=כאן היה אמור להתחיל כביש אייזנהאור
+
|Name=פנייה למחצבת בית אלפא ולבריכת ג'ופה
|Description=על מנת להתגבר על בעיה הגבול העויין, החליטו בראשית שנות ה-50' לסלול כביש תחליפי,מערבי יותר.
|Description=על מנת להתגבר על בעיה הגבול העויין, החליטו בראשית שנות ה-50' לסלול כביש תחליפי,מערבי יותר.
התחילו להכין את תוואי הדרך,ובנו גשרוני בטון מעל נחל צבאים (ו.אל-חרר) ונ.יששכר (ו.עישה).הכביש היה אמור לעבור ליד גזית ולהגיע לכפר תבור,ומשם צפונה לצ.גולני או מזרחה לכנרת דרך יבנאל.
התחילו להכין את תוואי הדרך,ובנו גשרוני בטון מעל נחל צבאים (ו.אל-חרר) ונ.יששכר (ו.עישה).הכביש היה אמור לעבור ליד גזית ולהגיע לכפר תבור,ומשם צפונה לצ.גולני או מזרחה לכנרת דרך יבנאל.
-
מדינת ישראל הענייה קיוותה לקבל סיוע כלכלי מ"הדוד סם",אך אז עלה לשלטון בארה"ב (של אמריקה) שליט חדש-הגנרל אייזנהאור.הוא לא הסכים לתת סיוע כלכלי לישראל,ולא היה כסף להשלים את הדרך הזאת.לזכרו קוראים תושבי האזור לדרך בשם:
+
מדינת ישראל הענייה קיוותה לקבל סיוע כלכלי מ"הדוד סם",אך אז עלה לשלטון בארה"ב (של אמריקה) שליט חדש-הגנרל אייזנהאור.הוא לא הסכים לתת סיוע כלכלי לישראל,ולא היה כסף להש.
 +
לים את הדרך הזאת.לזכרו קוראים תושבי האזור לדרך בשם:
"כביש אייזנהאור".
"כביש אייזנהאור".
-
|images=2017.06.10-175215.276.android.jpg
+
 
 +
***
 +
מידע ממסמך "סקר הגליל התחתון"  על דרך אייזנהאואר:
 +
 
 +
"כביש גשר – מנחמיה:
 +
עד מלחמת העצמאות, עבר הכביש המנדטורי מבית שאן לצמח דרך נהריים. בגשר הישנה חצה הכביש את הגבול מזרחה
 +
והמשיך צפונה לעבר אשדות יעקב. עם פרוץ המלחמה, נותק הקשר הישיר בין הכינרת לבית שאן. באפריל-אוקטובר ,1950
 +
עבדו 260 פועלים בסלילת כביש חלופי, שמסתעף מכביש 90 דרומית לקיבוץ גשר, מטפס בהרים ועובר בגשרים מעל הנחלים
 +
אדמה וחגל, ויורד בתלילות לעבר נחל מנחמיה. כביש זה נפתח לתנועה ב10- בנובמבר ,1950 באורך 7 ק"מ, ולאורכו הוקמו 36
 +
.
 +
גשרים, כולל חציבה בצלע נחל מנחמיה והטיית אפיק הנחל )רוז, 1951(. הכביש נסלל כדרך "סולינג"22
 +
במהלך העבודות להנחת צינור מים ראשי מעמק הירדן לעמק בית שאן, שכללו חציבה משמעותית בהר והטיית ערוצים
 +
באזור, נסלל גם הכביש החדש )כיום כביש 90 בין מנחמיה לגשר( לאורך תוואי הצינור. המים נשאבו מהירדן ליד דגניה א'
 +
למאגר ליד בית זרע, וממנו בגרוויטציה לבריכת אגירה ליד חוות דושן )לביא, 1962(. גם בתוואי החדש, הכביש נותר קרוב
 +
מאד לגבול הירדני העויין, ולכן הוחלט על סלילת כביש עורפי מאזור מחצבת בית אלפא של ימינו לעבר קיבוץ גזית. בוצעה
 +
הכשרה ראשונית של תוואי הדרך בשטח, כולל הקמת גשרוני בטון על הנחלים צבאים ויששכר. המדינה קיוותה לקבל סיוע
 +
כספי מארה"ב לסלילת הכביש, אולם אז עלה לשלטון הנשיא אייזנהאואר )1953( שהתנגד למתן סיוע כספי למדינת ישראל,
 +
וסלילת הכביש לא הושלמה – דבר שזיכה את הדרך בכינוי "כביש אייזנהאואר" בפי תושבי האזור. כיום התוואי משמש כדרך
 +
ג'יפים )מאירי, 2010(.
 +
כביש 90 הנוכחי באזור גשר נחנך בסוף אפריל ,1965 והחליף את המעקף של שנות ה50-', שנתפס ככביש תלול ומסוכן שאינו
 +
מתאים לתנועת משאיות כבדות )"קול העם", 1965("
 +
|images=2017.10.31-150915.174.android.jpg
|Accessibility=
|Accessibility=
-
|PointType=אחר
+
|PointType=היסטוריה - אחר
-
|Contributors=איתן צדוק, יובלעקיבא
+
|Contributors=איתן צדוק, יובלעקיבא, אלירן האח, Shd4300, Ofiryoel
-
|csrc=I14
+
|csrc=mobile
-
|LastUpdate=6/18/2017 19:20:08
+
|LastUpdate=3/29/2024 12:21:12
|WinId=634210072640604612
|WinId=634210072640604612
|LongDescription=
|LongDescription=
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה אחרונה מתאריך 12:21, 29 במרץ 2024

2017.06.10-175215.276.android.jpg

   -86 מ'

תקציר

על מנת להתגבר על בעיה הגבול העויין, החליטו בראשית שנות ה-50' לסלול כביש תחליפי,מערבי יותר.

התחילו להכין את תוואי הדרך,ובנו גשרוני בטון מעל נחל צבאים (ו.אל-חרר) ונ.יששכר (ו.עישה).הכביש היה אמור לעבור ליד גזית ולהגיע לכפר תבור,ומשם צפונה לצ.גולני או מזרחה לכנרת דרך יבנאל.

מדינת ישראל הענייה קיוותה לקבל סיוע כלכלי מ"הדוד סם",אך אז עלה לשלטון בארה"ב (של אמריקה) שליט חדש-הגנרל אייזנהאור.הוא לא הסכים לתת סיוע כלכלי לישראל,ולא היה כסף להש. לים את הדרך הזאת.לזכרו קוראים תושבי האזור לדרך בשם:

"כביש אייזנהאור".

מידע ממסמך "סקר הגליל התחתון" על דרך אייזנהאואר:

"כביש גשר – מנחמיה: עד מלחמת העצמאות, עבר הכביש המנדטורי מבית שאן לצמח דרך נהריים. בגשר הישנה חצה הכביש את הגבול מזרחה והמשיך צפונה לעבר אשדות יעקב. עם פרוץ המלחמה, נותק הקשר הישיר בין הכינרת לבית שאן. באפריל-אוקטובר ,1950 עבדו 260 פועלים בסלילת כביש חלופי, שמסתעף מכביש 90 דרומית לקיבוץ גשר, מטפס בהרים ועובר בגשרים מעל הנחלים אדמה וחגל, ויורד בתלילות לעבר נחל מנחמיה. כביש זה נפתח לתנועה ב10- בנובמבר ,1950 באורך 7 ק"מ, ולאורכו הוקמו 36 . גשרים, כולל חציבה בצלע נחל מנחמיה והטיית אפיק הנחל )רוז, 1951(. הכביש נסלל כדרך "סולינג"22 במהלך העבודות להנחת צינור מים ראשי מעמק הירדן לעמק בית שאן, שכללו חציבה משמעותית בהר והטיית ערוצים באזור, נסלל גם הכביש החדש )כיום כביש 90 בין מנחמיה לגשר( לאורך תוואי הצינור. המים נשאבו מהירדן ליד דגניה א' למאגר ליד בית זרע, וממנו בגרוויטציה לבריכת אגירה ליד חוות דושן )לביא, 1962(. גם בתוואי החדש, הכביש נותר קרוב מאד לגבול הירדני העויין, ולכן הוחלט על סלילת כביש עורפי מאזור מחצבת בית אלפא של ימינו לעבר קיבוץ גזית. בוצעה הכשרה ראשונית של תוואי הדרך בשטח, כולל הקמת גשרוני בטון על הנחלים צבאים ויששכר. המדינה קיוותה לקבל סיוע כספי מארה"ב לסלילת הכביש, אולם אז עלה לשלטון הנשיא אייזנהאואר )1953( שהתנגד למתן סיוע כספי למדינת ישראל, וסלילת הכביש לא הושלמה – דבר שזיכה את הדרך בכינוי "כביש אייזנהאואר" בפי תושבי האזור. כיום התוואי משמש כדרך ג'יפים )מאירי, 2010(. כביש 90 הנוכחי באזור גשר נחנך בסוף אפריל ,1965 והחליף את המעקף של שנות ה50-', שנתפס ככביש תלול ומסוכן שאינו מתאים לתנועת משאיות כבדות )"קול העם", 1965("

הרחבה



סיווג: היסטוריה - אחר
נגישות:
מקור:איתן צדוק, יובלעקיבא, אלירן האח, Shd4300, Ofiryoel
תאריך עדכון: 3/29/2024 12:21:12

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים