תחנת הרכבת סבסטיה

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
שורה 5: שורה 5:
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
|Name=תחנת הרכבת סבסטיה
|Name=תחנת הרכבת סבסטיה
-
|Description=לפי מראה תחנת הרכבת, ניכר כי היא נבנתה בתקופת המנדט ובכך הפכה לתחנה המנדטורית היחידה ולתחנה החמישית מ-6 במסילת השומרון שירדה בפועל מג'נין לשכם ושנבנתה בשנים 1912-1915. בתחנה השתמרו מבנה בטון המסומן במפה בריבוע שחור, מיכל אגירת מים תת קרקעי מבוטן שנמצא כ50מ' מדרום מערב לשיחק אבו סילה וסביבו צינורות מתכת של תשתית שאיבה ותשתית הולכה לצינור מילוי הקטרים הבריטי הניצב היישר על שביל העפר היורד ממיכל המים בפוגשו את סוללת מסילת הרכבת.
+
|Description=לפי מראה תחנת הרכבת, ניכר כי היא נבנתה בתקופת המנדט ובכך הפכה לתחנה המנדטורית- (לפי מבנה מאגר המיים שהינו תואם במדוייק למאגר המיים במסעודייה נראה כי התחנה היא תורכית) היחידה ולתחנה החמישית מ-6 במסילת השומרון שירדה בפועל מג'נין לשכם ושנבנתה בשנים 1912-1915. בתחנה השתמרו מבנה בטון המסומן במפה בריבוע שחור, מיכל אגירת מים תת קרקעי מבוטן שנמצא כ50מ' מדרום מערב לשיחק אבו סילה וסביבו צינורות מתכת של תשתית שאיבה ותשתית הולכה לצינור מילוי הקטרים הבריטי הניצב היישר על שביל העפר היורד ממיכל המים בפוגשו את סוללת מסילת הרכבת.
בשל טעות שהשתרשה, בעליות לסבסטיה בשנים 1974-1975 בטעות קראו לתחנת מסעודיה בשם תחנת סבסטיה וכיום בטעות היא עדיין מכונה כך ותחנה זו נשכחה.
בשל טעות שהשתרשה, בעליות לסבסטיה בשנים 1974-1975 בטעות קראו לתחנת מסעודיה בשם תחנת סבסטיה וכיום בטעות היא עדיין מכונה כך ותחנה זו נשכחה.
שורה 11: שורה 11:
הוראות הגעה, מכביש שבי שומרון סבסטיה פונים בעליה להר עיבל, וממש בצומת היכן שהכביש ממשיך ישר לסבסטיה או פונה ימינה להר עיבל היכן שיש את המחסום הצה"לי, יש מצד ימין דרך עפר, ניכנס לתוכה ובמרחק קצר נבחין במבנה התחנה.
הוראות הגעה, מכביש שבי שומרון סבסטיה פונים בעליה להר עיבל, וממש בצומת היכן שהכביש ממשיך ישר לסבסטיה או פונה ימינה להר עיבל היכן שיש את המחסום הצה"לי, יש מצד ימין דרך עפר, ניכנס לתוכה ובמרחק קצר נבחין במבנה התחנה.
|PointType=אתר היסטורי
|PointType=אתר היסטורי
-
|Contributors=עמית הורן, מאיר רוטר
+
|Contributors=עמית הורן, מאיר רוטר, Gal.homesh
|csrc=IZ14
|csrc=IZ14
-
|LastUpdate=5/6/2013 10:26:10
+
|LastUpdate=6/24/2014 17:04:41
|WinId=635033757434914663
|WinId=635033757434914663
|LongDescription=
|LongDescription=

גרסה מתאריך 17:04, 24 ביוני 2014

   358 מ'

תקציר

לפי מראה תחנת הרכבת, ניכר כי היא נבנתה בתקופת המנדט ובכך הפכה לתחנה המנדטורית- (לפי מבנה מאגר המיים שהינו תואם במדוייק למאגר המיים במסעודייה נראה כי התחנה היא תורכית) היחידה ולתחנה החמישית מ-6 במסילת השומרון שירדה בפועל מג'נין לשכם ושנבנתה בשנים 1912-1915. בתחנה השתמרו מבנה בטון המסומן במפה בריבוע שחור, מיכל אגירת מים תת קרקעי מבוטן שנמצא כ50מ' מדרום מערב לשיחק אבו סילה וסביבו צינורות מתכת של תשתית שאיבה ותשתית הולכה לצינור מילוי הקטרים הבריטי הניצב היישר על שביל העפר היורד ממיכל המים בפוגשו את סוללת מסילת הרכבת.

בשל טעות שהשתרשה, בעליות לסבסטיה בשנים 1974-1975 בטעות קראו לתחנת מסעודיה בשם תחנת סבסטיה וכיום בטעות היא עדיין מכונה כך ותחנה זו נשכחה.

הוראות הגעה, מכביש שבי שומרון סבסטיה פונים בעליה להר עיבל, וממש בצומת היכן שהכביש ממשיך ישר לסבסטיה או פונה ימינה להר עיבל היכן שיש את המחסום הצה"לי, יש מצד ימין דרך עפר, ניכנס לתוכה ובמרחק קצר נבחין במבנה התחנה.

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:עמית הורן, מאיר רוטר, Gal.homesh
תאריך עדכון: 6/24/2014 17:04:41

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים