רכבת העמק - תחנת אלרועי
מתוך עמוד ענן
(שם:רכבת העמק - תחנת אלרועי. תיאור:תחנת אלרואי (ע"ש דוד אלרואי מהמאה ה 12 שהקים תנועה משיחית, המריד את יהודי הקוקז וכורדיסטאן, רצה לכבוש את ירו) |
|||
(2 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 3: | שורה 3: | ||
|Lat=32.7092220356 | |Lat=32.7092220356 | ||
|Height=21 | |Height=21 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
- | |Name=רכבת העמק - | + | |Name=רכבת העמק - תחנת אלרועי |
- | |Description=תחנת אלרואי (ע"ש דוד אלרואי מהמאה ה 12 שהקים תנועה משיחית, המריד את יהודי הקוקז וכורדיסטאן, רצה לכבוש את ירושלים ומרד בשלטון המוסלמי הסלג'וקי וקרוב לוודאי נהרג על ידו.) הוכרזה כתחנת עצירה בשנת 1936. ב1942 הוקם במקום מחסה גשם בנוי לבני סיליקט. | + | |Description=תחנת אלרואי (ע"ש דוד אלרואי מהמאה ה 12 שהקים תנועה משיחית, המריד את יהודי הקוקז וכורדיסטאן, רצה לכבוש את ירושלים ומרד בשלטון המוסלמי הסלג'וקי וקרוב לוודאי נהרג על ידו.) הוכרזה כתחנת עצירה בשם תחנת אלרועי בשנת 1936. ב1942 הוקם במקום מחסה גשם בנוי לבני סיליקט. בתחנה מוצגות כיום תמונות היסטוריות ולוחות זמנים הסטוריים. ב1948 יצאה רכבת העמק משימוש תדיר ומאז נעו בה רק רכבות משא ורכבות של טיולי בתי ספר, אך ב1952 היא חדלה כליל מלעבוד ומאז התחנה כאן נטושה. |
- | התחנה שוחזרה ביוזמת תושבי המקום ולצידה הושמה | + | התחנה שוחזרה ביוזמת תושבי המקום ולצידה הושמה רכבת הפונה דרומה ובה גיבוב קרונות משוחזרים, משופצים ומודרניים. |
- | שימו לב לרוחב הפסים - הרוחב המקורי של רכבת העמק היה 105ס"מ ועל | + | שימו לב לרוחב הפסים - הרוחב המקורי של רכבת העמק היה 105ס"מ ועל כן הקטר דיזל וכל הקרונות כולל קרון קירור, משא נוסעים וקרון התפעול הצהבהב הקטנטן שנמצא כאן מונחים על פס נוסף, שהוא ברוחב התקני דהיום - 143.5ס"מ כיוון שהסרן של כולם רחב מזה של רכבת העמק. |
- | ניתן | + | ניתן להתקשר לנחום 0528239248 או איציק 0507497205 ולקבל הדרכה על הרכבת ועל אלרועי. |
- | |images=28082011219.JPG | + | |images=28082011219.JPG,2012.02.25-144233.898.iphone.jpg,2012.02.25-144256.480.iphone.jpg,2012.02.25-144326.536.iphone.jpg |
+ | |Accessibility= | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
|Contributors=אבי לוי, Benzeev7, יואב רופא, עמית הורן, As0077, Marikriber, ליאו | |Contributors=אבי לוי, Benzeev7, יואב רופא, עמית הורן, As0077, Marikriber, ליאו | ||
- | |csrc= | + | |csrc=mobile |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=4/13/2024 17:32:57 |
|WinId=633179847379495882 | |WinId=633179847379495882 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
- | |||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 17:32, 13 באפריל 2024
תקציר
תחנת אלרואי (ע"ש דוד אלרואי מהמאה ה 12 שהקים תנועה משיחית, המריד את יהודי הקוקז וכורדיסטאן, רצה לכבוש את ירושלים ומרד בשלטון המוסלמי הסלג'וקי וקרוב לוודאי נהרג על ידו.) הוכרזה כתחנת עצירה בשם תחנת אלרועי בשנת 1936. ב1942 הוקם במקום מחסה גשם בנוי לבני סיליקט. בתחנה מוצגות כיום תמונות היסטוריות ולוחות זמנים הסטוריים. ב1948 יצאה רכבת העמק משימוש תדיר ומאז נעו בה רק רכבות משא ורכבות של טיולי בתי ספר, אך ב1952 היא חדלה כליל מלעבוד ומאז התחנה כאן נטושה.
התחנה שוחזרה ביוזמת תושבי המקום ולצידה הושמה רכבת הפונה דרומה ובה גיבוב קרונות משוחזרים, משופצים ומודרניים.
שימו לב לרוחב הפסים - הרוחב המקורי של רכבת העמק היה 105ס"מ ועל כן הקטר דיזל וכל הקרונות כולל קרון קירור, משא נוסעים וקרון התפעול הצהבהב הקטנטן שנמצא כאן מונחים על פס נוסף, שהוא ברוחב התקני דהיום - 143.5ס"מ כיוון שהסרן של כולם רחב מזה של רכבת העמק.
ניתן להתקשר לנחום 0528239248 או איציק 0507497205 ולקבל הדרכה על הרכבת ועל אלרועי.
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:אבי לוי, Benzeev7, יואב רופא, עמית הורן, As0077, Marikriber, ליאו
תאריך עדכון: 4/13/2024 17:32:57
קישורים חיצוניים