מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105"
מתוך עמוד ענן
(שם:מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105". תיאור:פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה והיחידה) |
|||
(גרסת ביניים אחת אינה מוצגת) | |||
שורה 3: | שורה 3: | ||
|Lat=32.726592078406 | |Lat=32.726592078406 | ||
|Height=-9999 | |Height=-9999 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
|Name=מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105" | |Name=מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105" | ||
- | |Description=פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה והיחידה באזור זה (והשנייה בתחום מדינת ישראל ביחד עם מנהרת ראס רשין מתחת לרכס חומש) מנהרה זו היא אחת מתוך 8 מנהרות שהיו בקטע מכאן ועד דרעא. המנהרה מרשימה מאוד, ונשתמרה היטב. בתוך המנהרה | + | |Description=פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה והיחידה באזור זה (והשנייה בתחום מדינת ישראל ביחד עם מנהרת ראס רשין מתחת לרכס חומש). מנהרה זו היא אחת מתוך 8 מנהרות שהיו בקטע מכאן ועד דרעא. המנהרה מרשימה מאוד, ונשתמרה היטב. בתוך המנהרה מצויה המסילה המקורית ואורכה כ-200 מ'. המנהרה אינה נגישה לאזרחים, ואין אפשרות לבקר בה באופן שוטף. |
- | + | ||
- | בפתח ולכל אורכה ניתן להבחין בשרידי קו הטלגרף. בנישה בקיר הצפוני | + | מי שמבקר, באישור צה"ל, צריך להזהר מבורות פעורים בין פסי המסילה, בין האדנים ומחוץ לפסים. צריך להזהר גם מאבנים המושלכות פה ושם. מומלץ להגיע עם פנס (רצוי פנס-ראש), ולא לפחד מלשלשת העטלפים, הם נמצאים כאן באלפיהם. |
- | + | בפתח ולכל אורכה ניתן להבחין בשרידי קו הטלגרף. בנישה בקיר הצפוני שני עמודי אבן ועליהן הספרות 7 ו-8 בערבית. | |
- | + | |images=IMG 3916.JPG,IMG 3905.JPG,IMG 3913.JPG,IMG 3927.JPG,DSC 0320.JPG, סימן 8.jpg | |
- | |images=IMG 3916.JPG,IMG 3905.JPG,IMG 3913.JPG,IMG 3927.JPG,DSC 0320.JPG, סימן 8.jpg | + | |
|Accessibility=ברגל | |Accessibility=ברגל | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | + | |Contributors=Israelnac, Gadi21, מאיר רוטר, ליאו, Zerlich, חוגי סיירות, גוטמן חיליק, Uzik, איש חיפה, Erez.sb | |
- | |Contributors=Israelnac, Gadi21, מאיר רוטר, ליאו, Zerlich, חוגי סיירות, גוטמן חיליק, Uzik | + | |
|csrc=mobile | |csrc=mobile | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=5/2/2023 13:04:05 |
|WinId=635084837358862466 | |WinId=635084837358862466 | ||
+ | |LongDescription=האתר ניפתח ע"י הצבא רק 3 פעמים בשנה (פסח חנוכה וסוכות) ורק בהדרכת מדרשת הגולן או ביס"ש קשת יונתן ויש לפנות אליהם. בשל הקצאת כוחות לפתיחת ציר ואיבטוח. | ||
+ | |ExtLinks=https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/1628d3b38a77b2e3?projector | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 13:04, 2 במאי 2023
תקציר
פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה והיחידה באזור זה (והשנייה בתחום מדינת ישראל ביחד עם מנהרת ראס רשין מתחת לרכס חומש). מנהרה זו היא אחת מתוך 8 מנהרות שהיו בקטע מכאן ועד דרעא. המנהרה מרשימה מאוד, ונשתמרה היטב. בתוך המנהרה מצויה המסילה המקורית ואורכה כ-200 מ'. המנהרה אינה נגישה לאזרחים, ואין אפשרות לבקר בה באופן שוטף.
מי שמבקר, באישור צה"ל, צריך להזהר מבורות פעורים בין פסי המסילה, בין האדנים ומחוץ לפסים. צריך להזהר גם מאבנים המושלכות פה ושם. מומלץ להגיע עם פנס (רצוי פנס-ראש), ולא לפחד מלשלשת העטלפים, הם נמצאים כאן באלפיהם.
בפתח ולכל אורכה ניתן להבחין בשרידי קו הטלגרף. בנישה בקיר הצפוני שני עמודי אבן ועליהן הספרות 7 ו-8 בערבית.
הרחבה
האתר ניפתח ע"י הצבא רק 3 פעמים בשנה (פסח חנוכה וסוכות) ורק בהדרכת מדרשת הגולן או ביס"ש קשת יונתן ויש לפנות אליהם. בשל הקצאת כוחות לפתיחת ציר ואיבטוח.
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: ברגל
מקור:Israelnac, Gadi21, מאיר רוטר, ליאו, Zerlich, חוגי סיירות, גוטמן חיליק, Uzik, איש חיפה, Erez.sb
תאריך עדכון: 5/2/2023 13:04:05
קישורים חיצוניים
https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/1628d3b38a77b2e3?projector