סידנא אל-חזורי
מתוך עמוד ענן
(5 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.728869438171 |
- | |Lat=33. | + | |Lat=33.250244680939 |
- | |Height= | + | |Height=804 |
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
|Name=סידנא אל-חזורי | |Name=סידנא אל-חזורי | ||
- | |Description= | + | |Description=לפי המסורת הדרוזית, שיח' עות'מאן אלחזורי היה אוהב שלום ושונא מלחמות. הוא חי בתקופה קדומה האגדות מספרות שכאשר מחרחרי מלחמה נתקלו בשיח' סופם היה מר. |
- | |LongDescription=עד שנות התשעים המאוחרות עמד במקום מבנה אבן צנוע ולידו מספר מבני שרות, הקבר וסביבתו מוחזקים ומטופחים על ידי ההקדש הדרוזי בעין קיניה. המתחם מוקף בעצי אלון מצוי "בגודל לא מצוי" שהשתמרו בזכות היותם משויכים לקדוש חזורי ומוגנים בזכות תהילתו. יש להניח שמקומו של הקבר הקדוש נקשר בתקופת ימי הביניים לגשר האבן העתיק הסמוך אליו ושנבנה על תואי הדרך שהובילה בימי הביניים מבניאס דרך קלעת נמרוד לכיוון ג'ובתא א זית (נוה אטיב) ומשם לדמשק. | + | שיח' אלחזורי נהג לחלק לעוברי אורח שחצו את גשר האבן הסמוך מלח בעל סגולה מיוחדת: הוא היה ערב לחיכם של אוהבי ושוחרי שלום, אבל אם טעמו ממנו אחרים הם שכחו מהחרון וחזרו לביתם או איבדו את דרכם. |
+ | קיימות גם גרסאות שלפיהם שיח' עותמאן אלחזורי היה מלך, האב של סית שעואנה. | ||
+ | |||
+ | הדרוזים של הגולן והגליל עולים לרגל לקברו כדי לפתור בעיות וסכסוכים, וגם אחרי שהם מגיעים להבנה. | ||
+ | בעת שלטון המוסלמים באזור, הם מנעו מהדרוזים כניסה לאתר. עזאם עזאם שהיה אחראי על המקום אמר שכתוצאה מהמעשה של המוסלמים, עצי הזית של המוסלמים הפסיקו לתת פרי במשך שנים רבות. | ||
+ | מנהל מקרקעי ישראל הכיר במקום בשנת 1994 כמקום הקדש לדרוזים | ||
+ | |LongDescription=עד שנות התשעים המאוחרות עמד במקום מבנה אבן צנוע ולידו מספר מבני שרות, הקבר וסביבתו מוחזקים ומטופחים על ידי ההקדש הדרוזי בעין קיניה. המתחם מוקף בעצי אלון מצוי "בגודל לא מצוי" שהשתמרו בזכות היותם משויכים לקדוש חזורי ומוגנים בזכות תהילתו (עץ אחד כנראה בן 700 שנה). יש להניח שמקומו של הקבר הקדוש נקשר בתקופת ימי הביניים לגשר האבן העתיק הסמוך אליו ושנבנה על תואי הדרך שהובילה בימי הביניים מבניאס דרך קלעת נמרוד לכיוון ג'ובתא א זית (נוה אטיב) ומשם לדמשק. | ||
+ | |images=2015.04.10-155251.889.android.jpg | ||
|Accessibility=הכל | |Accessibility=הכל | ||
|PointType=קבר | |PointType=קבר | ||
- | |Contributors=Salehkhatib, עידן שקד | + | |Contributors=Salehkhatib, עידן שקד, גורדידון, ליאו, מאיר רוטר |
- | |csrc= | + | |csrc=SZ15 |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=5/16/2021 07:48:32 |
|WinId=633278164568674208 | |WinId=633278164568674208 | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
- | |||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 07:48, 16 במאי 2021
תקציר
לפי המסורת הדרוזית, שיח' עות'מאן אלחזורי היה אוהב שלום ושונא מלחמות. הוא חי בתקופה קדומה האגדות מספרות שכאשר מחרחרי מלחמה נתקלו בשיח' סופם היה מר. שיח' אלחזורי נהג לחלק לעוברי אורח שחצו את גשר האבן הסמוך מלח בעל סגולה מיוחדת: הוא היה ערב לחיכם של אוהבי ושוחרי שלום, אבל אם טעמו ממנו אחרים הם שכחו מהחרון וחזרו לביתם או איבדו את דרכם. קיימות גם גרסאות שלפיהם שיח' עותמאן אלחזורי היה מלך, האב של סית שעואנה.
הדרוזים של הגולן והגליל עולים לרגל לקברו כדי לפתור בעיות וסכסוכים, וגם אחרי שהם מגיעים להבנה.
בעת שלטון המוסלמים באזור, הם מנעו מהדרוזים כניסה לאתר. עזאם עזאם שהיה אחראי על המקום אמר שכתוצאה מהמעשה של המוסלמים, עצי הזית של המוסלמים הפסיקו לתת פרי במשך שנים רבות.
מנהל מקרקעי ישראל הכיר במקום בשנת 1994 כמקום הקדש לדרוזים
הרחבה
עד שנות התשעים המאוחרות עמד במקום מבנה אבן צנוע ולידו מספר מבני שרות, הקבר וסביבתו מוחזקים ומטופחים על ידי ההקדש הדרוזי בעין קיניה. המתחם מוקף בעצי אלון מצוי "בגודל לא מצוי" שהשתמרו בזכות היותם משויכים לקדוש חזורי ומוגנים בזכות תהילתו (עץ אחד כנראה בן 700 שנה). יש להניח שמקומו של הקבר הקדוש נקשר בתקופת ימי הביניים לגשר האבן העתיק הסמוך אליו ושנבנה על תואי הדרך שהובילה בימי הביניים מבניאס דרך קלעת נמרוד לכיוון ג'ובתא א זית (נוה אטיב) ומשם לדמשק.
סיווג: קבר
נגישות: הכל
מקור:Salehkhatib, עידן שקד, גורדידון, ליאו, מאיר רוטר
תאריך עדכון: 5/16/2021 07:48:32
קישורים חיצוניים