קצה מסילת הברזל הבריטית הצרה
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
שורה 8: | שורה 8: | ||
אבני המחצבות שימשו גם לבניית נמל אשדוד שאבניו הובלו מכאן ברכבות, והפס יצא משימוש עם סגירת המחצבות בשנות ה60. | אבני המחצבות שימשו גם לבניית נמל אשדוד שאבניו הובלו מכאן ברכבות, והפס יצא משימוש עם סגירת המחצבות בשנות ה60. | ||
- | + | {{ש|LongDescription= | |
+ | |Accessibility= | ||
+ | |ExtLinks= | ||
+ | |images= | ||
+ | }} | ||
24/8/15: אין קשר של מסילה זו למסילה לכפר א-לובן (שהייתה שלוחה דרומית יותר). זו הייתה מסילה של המחצבה. | 24/8/15: אין קשר של מסילה זו למסילה לכפר א-לובן (שהייתה שלוחה דרומית יותר). זו הייתה מסילה של המחצבה. | ||
שורה 14: | שורה 18: | ||
|Contributors=עמית הורן, ראובן כהן0000, דני גר | |Contributors=עמית הורן, ראובן כהן0000, דני גר | ||
|csrc=SZ17 | |csrc=SZ17 | ||
- | |LastUpdate=8/24/2015 12:57: | + | |LastUpdate=8/24/2015 12:57:45 |
|WinId=634762307123445120 | |WinId=634762307123445120 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= |
גרסה מתאריך 12:57, 24 באוגוסט 2015
תקציר
[[Description::ליד גבעת כח יצא קו רכבת שהתפצל מהמסילה המזרחית אל א-לובן במלחמת העולם הראשונה. רוחב הקו היה 76.2ס"מ בלבד. לאחר כיבוש הארץ בידי הבריטים הם הרחיבו את רוחב מסילת הרכבת המזרחית מ105ס"מ ל143.5ס"מ, אך את המסילה הזו הם לא הרחיבו ואף המשיכו להשתמש בה עד נקודה זו בכדי להוביל אבני מהמחצבות שבמקום, היכן שהמטווח, אל הקו הראשי של המסילה המזרחית.
אבני המחצבות שימשו גם לבניית נמל אשדוד שאבניו הובלו מכאן ברכבות, והפס יצא משימוש עם סגירת המחצבות בשנות ה60. תבנית:ש
24/8/15: אין קשר של מסילה זו למסילה לכפר א-לובן (שהייתה שלוחה דרומית יותר). זו הייתה מסילה של המחצבה.]]
הרחבה
סיווג: גבעה
נגישות:
מקור:עמית הורן, ראובן כהן0000, דני גר
תאריך עדכון: 8/24/2015 12:57:45
קישורים חיצוניים