תחנת בר גיורא
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
(שם:תחנת בר גיורא. תיאור:עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים. ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למ) |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.07411003112793 |
- | |Lat=31. | + | |Lat=31.747848629935287 |
- | |Height= | + | |Height=411 |
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
|Name=תחנת בר גיורא | |Name=תחנת בר גיורא | ||
|Description=עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים. | |Description=עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים. | ||
- | ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למסילה, מספר מבנים תורכיים, שני פילבוקסים להגנת התחנה מהכפרים העוינים שסביב ועד | + | ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למסילה, מספר מבנים תורכיים, שני פילבוקסים להגנת התחנה מהכפרים העוינים שסביב שנוספו במאורעות 1936-39 ועד בערך 2010 ניתן היה להבחין במערכת ניתוב פסים בריטית. לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנה לדודי הקיטור. מבני שירותים עם "בול פגיעה" היסטורי. |
במרחק קצר מן הגשר יש מעבר להולכי רגל מעל נחל שורק. כשמגיעים מנחל קטלב יש לעבור מתחת לגשר האבן של פסי הרכבת ולפנות ימינה כחמישים מטר. | במרחק קצר מן הגשר יש מעבר להולכי רגל מעל נחל שורק. כשמגיעים מנחל קטלב יש לעבור מתחת לגשר האבן של פסי הרכבת ולפנות ימינה כחמישים מטר. | ||
שורה 14: | שורה 14: | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
|Contributors=עמית הורן, אידוב, יואב רופא, ערן אהרון, היסטוריה על המפה, Marikriber, פשי פז-טל, סלו147, אלדד52, Alexta88 | |Contributors=עמית הורן, אידוב, יואב רופא, ערן אהרון, היסטוריה על המפה, Marikriber, פשי פז-טל, סלו147, אלדד52, Alexta88 | ||
- | |csrc= | + | |csrc=SZ17 |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=5/2/2017 06:14:40 |
|WinId=633527571018996859 | |WinId=633527571018996859 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 06:14, 2 במאי 2017
תקציר
עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים.
ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למסילה, מספר מבנים תורכיים, שני פילבוקסים להגנת התחנה מהכפרים העוינים שסביב שנוספו במאורעות 1936-39 ועד בערך 2010 ניתן היה להבחין במערכת ניתוב פסים בריטית. לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנה לדודי הקיטור. מבני שירותים עם "בול פגיעה" היסטורי.
במרחק קצר מן הגשר יש מעבר להולכי רגל מעל נחל שורק. כשמגיעים מנחל קטלב יש לעבור מתחת לגשר האבן של פסי הרכבת ולפנות ימינה כחמישים מטר.
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: רכב פרטי
מקור:עמית הורן, אידוב, יואב רופא, ערן אהרון, היסטוריה על המפה, Marikriber, פשי פז-טל, סלו147, אלדד52, Alexta88
תאריך עדכון: 5/2/2017 06:14:40
קישורים חיצוניים