מנהרת הרכבת הטורקית

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מ (תיקון נ.צ.)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=35.1479154688886
+
|Lon=35.1485845161069
-
|Lat=32.3241703663092
+
|Lat=32.3245499977522
-
|Height=425
+
|Height=431
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
|Name=מנהרת הרכבת הטורקית
|Name=מנהרת הרכבת הטורקית
שורה 14: שורה 14:
|LastUpdate=11/21/2009 11:00:55
|LastUpdate=11/21/2009 11:00:55
|WinId=633459124614563968
|WinId=633459124614563968
-
|Csrc=
+
|csrc=I14
}}
}}

גרסה מתאריך 22:09, 27 בדצמבר 2010

   431 מ'

תקציר

המנהרה של הרכבת התורכית .שנחצבה ב-1915 חיברה את קו הרכבת משכם לשפלה אל הרכבת מעפולה לג'נין (סעיף של רכבת העמק). הרכבת הגיעה לפיצול במסילה בתחנת סבסטיה, וממנה הקו שהמשיך צפונה עלה במתינות אל המנהרה והמשיך מכאן צפונה כמעט על תוואי כביש 60 לעפולה. אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת קבוצה גדולה ונשקים ארוכים. המנהרה פתוחה למעבר מקצה לקצה ברכב 4X4 בחורף. וברכב גבוה מאוד בקיץ. מהצד השני מתחברים לכביש הסלול בין הכפרים מצפון לרכס (אפשר לנסוע גם לסנור..) פתח המנהרה בנוי בלבנים וכן קירותיה המצופים לבנים. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. המנהרה חוצה מצפון לדרום את רכס חומש. ניתן להגיע ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה.

הרחבה



סיווג: אחר
נגישות:
מקור:djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, nklein, מאיר רוטר
תאריך עדכון: 11/21/2009 11:00:55

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים