פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית
מתוך עמוד ענן
(דף חדש: {{Point |Lon=35.105111263636864 |Lat=33.092767445428336 |Height=33 |MeasuredByGPS=No |Name=פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית |Description=הפתח הדרומי של מנ...) |
|||
שורה 4: | שורה 4: | ||
|Height=33 | |Height=33 | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
- | |Name=פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית | + | |Name=פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית |
- | |Description=הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה בין 1942 ל 1948 . חסום למעבר בקטע זה . ניתן להגיע אל צידה השני של המנהרה דרך כניסה לאתר ראש הנקרה וירידה ברכבל למנהרות. | + | |Description=הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה בין 1942 ל 1948 . חסום למעבר בקטע זה . ניתן להגיע אל צידה השני של המנהרה דרך כניסה לאתר ראש הנקרה וירידה ברכבל למנהרות. |
+ | למרות שמסומן חיבור כבישים בנקודה זו , פתח המנהרה חסום בשל מעבר הגבול ולמעשה הכביש ללא מוצר וצריך לחזור כל הדרך עד לכיכר השניה. | ||
|LongDescription=בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הבריטים בנו מסילת רכבת שתחבר את חיפה לביירות , וזאת לאחר שכבשו ואת לבנון מהצרפתים (שכבשוה מהטורקים במלחמת העולם הראשונה). על מנת לעבור בתוואי של רכס ראש הנקרה , חצב כח הנדסה מדרום אפריקה (חלק מקואלציה של צבאות שפעלו במסגרת הכוחות הבריטים). | |LongDescription=בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הבריטים בנו מסילת רכבת שתחבר את חיפה לביירות , וזאת לאחר שכבשו ואת לבנון מהצרפתים (שכבשוה מהטורקים במלחמת העולם הראשונה). על מנת לעבור בתוואי של רכס ראש הנקרה , חצב כח הנדסה מדרום אפריקה (חלק מקואלציה של צבאות שפעלו במסגרת הכוחות הבריטים). | ||
הרכבת פעלה בקו צבאי בלבד והעבירה חיילים וציוד צבאי מאירופה , דרך טורקיה , סוריה ולבנון לישראל ולמצרים. במלחמת העצמאות לוחמי הפלמח פוצצו את הגשר שחיבר את המנהרות על מנת למנוע מעבר של נשק ומחבלים מלבנון לישראל. בנקודה זו עובר גבול לבנון ישראל. | הרכבת פעלה בקו צבאי בלבד והעבירה חיילים וציוד צבאי מאירופה , דרך טורקיה , סוריה ולבנון לישראל ולמצרים. במלחמת העצמאות לוחמי הפלמח פוצצו את הגשר שחיבר את המנהרות על מנת למנוע מעבר של נשק ומחבלים מלבנון לישראל. בנקודה זו עובר גבול לבנון ישראל. | ||
כיום במקום חניון קטן ותצפית למפרצון ולים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור. | כיום במקום חניון קטן ותצפית למפרצון ולים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור. | ||
- | |||
|Contributors=דרור נגר | |Contributors=דרור נגר | ||
|csrc=IZ15 | |csrc=IZ15 | ||
- | |LastUpdate=7/9/2020 23: | + | |LastUpdate=7/9/2020 23:16:32 |
|WinId=637299333125606014 | |WinId=637299333125606014 | ||
|Accessibility= | |Accessibility= |
גרסה מתאריך 23:16, 9 ביולי 2020
תקציר
הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה בין 1942 ל 1948 . חסום למעבר בקטע זה . ניתן להגיע אל צידה השני של המנהרה דרך כניסה לאתר ראש הנקרה וירידה ברכבל למנהרות.
למרות שמסומן חיבור כבישים בנקודה זו , פתח המנהרה חסום בשל מעבר הגבול ולמעשה הכביש ללא מוצר וצריך לחזור כל הדרך עד לכיכר השניה.
הרחבה
בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הבריטים בנו מסילת רכבת שתחבר את חיפה לביירות , וזאת לאחר שכבשו ואת לבנון מהצרפתים (שכבשוה מהטורקים במלחמת העולם הראשונה). על מנת לעבור בתוואי של רכס ראש הנקרה , חצב כח הנדסה מדרום אפריקה (חלק מקואלציה של צבאות שפעלו במסגרת הכוחות הבריטים).
הרכבת פעלה בקו צבאי בלבד והעבירה חיילים וציוד צבאי מאירופה , דרך טורקיה , סוריה ולבנון לישראל ולמצרים. במלחמת העצמאות לוחמי הפלמח פוצצו את הגשר שחיבר את המנהרות על מנת למנוע מעבר של נשק ומחבלים מלבנון לישראל. בנקודה זו עובר גבול לבנון ישראל.
כיום במקום חניון קטן ותצפית למפרצון ולים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור.
סיווג:
נגישות:
מקור:דרור נגר
תאריך עדכון: 7/9/2020 23:16:32
קישורים חיצוניים
[[קטגוריה:{{{PointType}}}]]