מגדל המים של הרכבת
מתוך עמוד ענן
חיים בן עשור (שיחה | תרומות) |
(שם:מגדל המים של הרכבת. תיאור:מגדל יפה וגבוה אשר שימש לאיכסון מיכלי המים עבור הרכבת הטורקית שנבנה ב1915. המגדל הסגלגל ניצב בעברו הצר אל המסיל) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=34. | + | |Lon=34.439131429973 |
- | |Lat=30. | + | |Lat=30.86994629911 |
|Height=248 | |Height=248 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
|Name=מגדל המים של הרכבת | |Name=מגדל המים של הרכבת | ||
|Description=מגדל יפה וגבוה אשר שימש לאיכסון מיכלי המים עבור הרכבת הטורקית שנבנה ב1915. | |Description=מגדל יפה וגבוה אשר שימש לאיכסון מיכלי המים עבור הרכבת הטורקית שנבנה ב1915. | ||
שורה 24: | שורה 24: | ||
כתומים מתוצרת איטלקית שעליהם הכתובת "חברת בניין חופית-פדובה. בית חרושת דינדה" | כתומים מתוצרת איטלקית שעליהם הכתובת "חברת בניין חופית-פדובה. בית חרושת דינדה" | ||
.)101 :1990 ,ליבנה) | .)101 :1990 ,ליבנה) | ||
- | |images=PB190011.JPG,מועצה כחול.JPG,20191206 113224.jpg, | + | |images=PB190011.JPG,מועצה כחול.JPG,20191206 113224.jpg,2020-12-20T13_18_53.64600119557.jpg |
|Accessibility=אופניים | |Accessibility=אופניים | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=Urijjj, עמית הורן, Ilafer, ליאו, חיים בן עשור | + | |Contributors=Urijjj, עמית הורן, Ilafer, ליאו, חיים בן עשור, אביגילמ |
- | |csrc= | + | |csrc=mobile |
- | |LastUpdate=12/ | + | |LastUpdate=12/20/2020 11:02:32 |
|WinId=633965555976000001 | |WinId=633965555976000001 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 11:02, 20 בדצמבר 2020
תקציר
מגדל יפה וגבוה אשר שימש לאיכסון מיכלי המים עבור הרכבת הטורקית שנבנה ב1915. המגדל הסגלגל ניצב בעברו הצר אל המסילות שכיוונן כאן צפון-צפון מערב. המסילה הבודדת שמגיעה מהגשר מתפצלת ומסתעפת ל-8 מסילות נפרדות סמוכות אחת לשנייה.
ניתן להכנס פנימה דרך פתח נמוך בצד הצפוני (ליד מגרש החניה) ולראות את הגומחות לתפיסת המיכלים שכנראה היו מורדים פנימה בעזרת מנוף גבוה - המבנה ללא גג. שרידי תחנת הרכבת העות'מאנית ממלחמת העולם הראשונה שנבנתה ב1915 בשביל הצבא התורכי.
מבנים תורכיים נוספים היו במקום, אך שלושת בתי האבן הגדולים פוצצו אחרי מבצע קדש, ואילו מבנה תחנת הרכבת שרד בין היתר מכיוון שבו היו שיחות הסכמי שביתת הנשק ב1949 בין ישראל למצרים.
במקום פעלה תחנת רכבת (נ.צ. 39003010) שממבניה נותר מגדל מים שגובהו כ-11 מ' בעל חתך סגלגל ששיטחו 9 על 4 מ' ומחולק לשני חלקים שווים בגודל 4 על 4 מ' כל אחד. שני יסודות של קשתות של גשר מסילת הברזל מצויים בנ.צ. 14031033 .בסמוך לתחנת הרכבת בנ.צ. 39013019 מצוי מיכל מים עגול העשוי מפח מגולוון הנתון בבסיס הבנוי מאבני גזית מלוכדות במלט. בצד המיכל מצויות שקתות ורחבת בטון עגולה. בנ.צ. 14031014 קיים ריכוז של 8 מבנים בדרגות שונות של השתמרות. בשרידי אחד המבנים מצויה באר המדופנת באבני גזית שעומקה כ 11-13 מ' (ליבנה, 1990 :100-103) בכל שטח המבנים מצויים שברי רעפים כתומים מתוצרת איטלקית שעליהם הכתובת "חברת בניין חופית-פדובה. בית חרושת דינדה"
.)101 :1990 ,ליבנה)
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: אופניים
מקור:Urijjj, עמית הורן, Ilafer, ליאו, חיים בן עשור, אביגילמ
תאריך עדכון: 12/20/2020 11:02:32
קישורים חיצוניים