תחנת אחיטוב והבאר
מתוך עמוד ענן
Yehuda.yar (שיחה | תרומות) |
Marikriber (שיחה | תרומות) (שם:תחנת אחיטוב והבאר. תיאור:זהירות! באר עמוקה מכוסה לגמרי ברשת ברזל שניתנת להרמה. תחנה זו היא תחנת הרכבת הוקמה בידי התורכים במלחמת העולם ה) |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
|Lat=32.383446976197 | |Lat=32.383446976197 | ||
|Height=39 | |Height=39 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
|Name=תחנת אחיטוב והבאר | |Name=תחנת אחיטוב והבאר | ||
|Description=זהירות! באר עמוקה מכוסה לגמרי ברשת ברזל שניתנת להרמה. | |Description=זהירות! באר עמוקה מכוסה לגמרי ברשת ברזל שניתנת להרמה. | ||
שורה 17: | שורה 17: | ||
ניתן להגיע גם ממזרח ברכב רגיל מכיוון הכביש הראשי בנקודת המפגש עם המסילה (לרדת בזהירות). | ניתן להגיע גם ממזרח ברכב רגיל מכיוון הכביש הראשי בנקודת המפגש עם המסילה (לרדת בזהירות). | ||
+ | |||
+ | עידכון 2021: הבאר כוסתה. המבנים שופצו, גודרו, נראים כאילו נבנו אתמול. | ||
נ.צ. בGPS | נ.צ. בGPS | ||
- | |images=עמק חפר-מבצר קאקון ונחל אלכסנדר 2.6.13 054 (Medium).jpg,P1030275.JPG,P1030279.JPG,P1030288.JPG | + | |images=עמק חפר-מבצר קאקון ונחל אלכסנדר 2.6.13 054 (Medium).jpg,P1030275.JPG,P1030279.JPG,P1030288.JPG |
|Accessibility=רכב פרטי | |Accessibility=רכב פרטי | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=עמית הורן, Guygo06, Eitanh53, היסטוריה על המפה, Golanga, חיים שדות, הרגור, Alik36, Yehuda.yar | + | |Contributors=עמית הורן, Guygo06, Eitanh53, היסטוריה על המפה, Golanga, חיים שדות, הרגור, Alik36, Yehuda.yar, Marikriber |
- | |csrc= | + | |csrc=mobile |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=4/11/2021 06:34:29 |
|WinId=633769602483214041 | |WinId=633769602483214041 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 06:34, 11 באפריל 2021
תקציר
זהירות! באר עמוקה מכוסה לגמרי ברשת ברזל שניתנת להרמה. תחנה זו היא תחנת הרכבת הוקמה בידי התורכים במלחמת העולם הראשונה בכדי להעמיס עצים כרותים לבניית המסילה לסיני ולהסקת הקטרים. בשנת 1937 נבנה בה בית התחנה הבריטי שנקרא על שם הכפר הסמוך קָאקוּן.
התחנה שימשה לפריקת צינורות למוביל הארצי שהונח בסמוך וננטשה סופית ב-1968.
במקום מבני התחנה הבריטית ומספר מבנים תורכיים (מבנה ישראלי נמצא מצפון ומסומן בנפרד).
במקום משאבה של מקורות (כנראה לא במקום המסומן במפה?), ובאר מבטון , בקוטר של כ-1.2 ובעמוק של יותר מ-5 מטרים. הבאר נמצאת בשדה בין המבנים, מספר מטרים מזרחה. הבאר לא מסומנת, קשה מאוד להבחין בה תו"כ הליכה בעשב ושולייה חלקים ומתפוררים, ונפילה/החלקה לתוכה מסוכנת מאוד (פנייה הוגשה לרכבת ישראל 29/12/14 , בוצע ביקור בשטח והליך הטיפול במפגע הבטיחותי החל). נכון ל-26/04/15 על פתח הבאר הונחה רשת בצורה מאולתרת ומעליה נמתח סרט סימון אדום ולבן.
ניתן להגיע לתחנה רק מהגדה המערבית של הואדיון שלאורך דרך העפר של המסילה, מכיוון החממות. לבאים מכיוון הכביש מדרום, מיד אחרי שאתם חולפים תחת קו המתח הגבוה פנו שמאלה בפנייה הראשונה ומיד תראות מימינכם את מבני התחנה לאורך כ50מ'.
ניתן להגיע גם ממזרח ברכב רגיל מכיוון הכביש הראשי בנקודת המפגש עם המסילה (לרדת בזהירות).
עידכון 2021: הבאר כוסתה. המבנים שופצו, גודרו, נראים כאילו נבנו אתמול.
נ.צ. בGPS
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: רכב פרטי
מקור:עמית הורן, Guygo06, Eitanh53, היסטוריה על המפה, Golanga, חיים שדות, הרגור, Alik36, Yehuda.yar, Marikriber
תאריך עדכון: 4/11/2021 06:34:29
קישורים חיצוניים