תחנת הרכבת טול-כרם

מתוך עמוד ענן

גרסה מתאריך 14:28, 8 ביולי 2013 מאת עמית הורן (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

   54 מ'

תקציר

התחנה נבנתה בידי התורכים בתחילת-אמצע 1915 כתחנת קישור בין מסילת השומרון ותחנותיה לכיוון מסעודיה, ומכאן דרומה לאורך דרך הים אל באר שבע ולכיוון תעלת סואץ. מסילת השרון הוארכה ב1919 עד חיפה ורוחבה הורחב מ1050ממ ל1435ממ בעוד רוחבה של מסילת השומרון נותר 1050ממ בקטע עד עפולה. ועל כן היה צורך בהעברת הנוסעים בין הרכבות.

קו השומרון נסגר לנוסעים בשנות ה30, אך שימש להעברת רכבות משא ובמלחמת העולם השניה שימש לרכבות צבאיות רבות.

התחנה במצב השתמרות מדהים, כולל מבנה התחנה המקורי בעל שתי הקומות וכן מגדל המים - ראו תמונות בלינקים המצ"ב - והוא נמצא בתוך שטח מפעל. לפי תמונות עתיקות, שורת העצים הניצבת עד היום היא שורת עצים מקורית שהפרידה בימי המנדט בין המסילה לשומרון והמסילה צפונה.

בשל השארת טול-כרם ותחנתה ממזרח לקו הירוק לאחר מלחמת העצמאות, ובכדי לא לנתק את מסילת השרון, ב8.1949 נסלל קטע מסילה עוקף טול-כרם, בתוואי של כביש 6 דימינו.

במלחמת ששת הימים התגלה בתחנה קטר קיטור מס' 70372 מתוצרת North British Loco שנבנה ב1940-41 ונותר במקום מאז מלחמת העצמאות. פרטים נוספים על הקטר בלינק השלישי.

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:עמית הורן
תאריך עדכון: 7/8/2013 14:28:53

קישורים חיצוניים

http://www.flickr.com/photos/39631091@N03/5821865772/in/photostream/

http://www.flickr.com/photos/39631091@N03/5821866228/in/photostream/

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=19952885





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים